Heelsmit17

sobota, 14 lutego 2015

Dla takich chwil warto żyć ♥


Ostatnio staram się każdemu pomagać w trudnych momentach  życia. Nie powiem bo pomaganie innym sprawia mi ogromną przyjemność.
Pomagając innym czyje,że pomagam samemu sobie. Ludzkie problemy nie są dla mnie nowością,lecz codziennym życiem tak naprawdę. 
Staram się uświadomić ludziom, gdy odczują impuls,że ich w życiu jest naprawdę źle.Uświadamiam im ,że nie powinni robić głupot,których później będą żałować.
Staram się rozmową i wsparciem odwieść ludzi od głupot. Mam na myśli cięcie się,picie alkoholu,czy spożywania wszelakich używek. Jesli naprawdę chcą zapomnieć o tym co było,to blizny po cięciu wcale nie pomogą. Tylko i wyłącznie pogorszą sytuację. Alkohol i dragi ... Czy warto psuć sobie zdrowie? .
 Najczęstszym przypadkiem,z którym miałem okazję się spotkać to była zawiedziona lub nieszczęśliwa miłość. 
Rozmowa i siła argumentów może dużo dać,To,że ktoś się tnie,to nie jest powód by zamykać go w zakładzie zamkniętym. 
Częsty błąd nauczycieli... Nie potrafią porozmawiać z uczniem,a gdy pytają, to dana osoba mówi,że jest okey. Wtedy nauczyciel przeważnie odpuszcza. A gdyby tak był w stosunku do tej osoby nachalny i powiedział"przecież widzę,że nie wszystko jest okey. Mów co się dzieję wspólnie znajdziemy jakieś rozwiązanie" to,nauczyciele po prostu odpuszczają. 
Czasem taka nachalność może być bardziej przydatna niż taka olewająca rozmowa. przecież to po oczach widać kiedy ktoś chce cie zbyć bo nie chce o tym rozmawiać,bo nie ma zaufania.  
Jestem święcie przekonany,że każdemu człowiekowi da się pomóc,bez zamykania go w zakładzie. Często gdy wysłuchuje innych,to czuje,że jestem potrzebny. Problemy innych stają się dla mnie wielką zagadką jak pomóc, by nie zaszkodzić bardziej.  
Człowiek może uczyć się na błędach innych prawda? Gdyby choć jeden z was spróbował wysłuchać drugiego człowieka,który ma problem, z którym sam nie potrafi sobie poradzić, to warto podać pomocną dłoń i wysłuchać.  
To jest oczywiste,że nie każdy chce rozmawiać o swojej trudnej sytuacji w domu o relacjach z rodzicami czy z rówieśnikami. Gdy ktoś ewidentnie unika tego tematu bo się wstydzi to powiedz" Jeśli znajdziesz w sobie odwagę i chęć,to wal  śmiało. Zawszę Cię wysłucham", -Takie słowa podniosą na duchu i dają nadzieję na to,że człowiek zacznie być wdzięczny za to,że ktoś poświęca mu czas.To nie jest wiele,a może dzięki Tobie inaczej spojrzeć na świat. 
Rozmawiałem dzisiaj z pewnym chłopakiem,który miał problem z przyjacielem ,w którym się zadłużył. Nie zdradzę imienia,lecz podaje tylko przykład,że problemy ma każdy.
W zamian za pomoc,napisał mi coś co dało mi wiarę w to co robię. 
Czasem zwykłe "dziękuję",to już jest dużo. Ale on dał od siebie coś więcej niż tylko podziękowania. Dał mi nadzieję,Nadzieję na to bym nie przestawał pomagać. Czasem mam wrażenie,że pomaganie innym jest dla mnie jak hobby,które nigdy mi się nie zbrzydnie. 
Po prostu mam tak,że dla mnie ktoś całkiem obcy jest ważniejszy ode mnie. 
Jak każdy z nas mamy tak,że pomóc innym potrafimy,lecz gdy my mamy problem to sami nie wiemy jak temu zaradzić. 
-------------------------------------------------------------------
Tutaj jest screen tego co otrzymałem w podziękowaniach. 

2 komentarze:

  1. Chciałbym Ci napisać wiele rzeczy, ale to chyba nie jest odpowiednie miejsce. Dlatego napiszę tylko, że w 100% zgadzam się z chłopakiem, który Ci to napisał.
    Mi też pozwoliłeś się o tym przekonać. Dziękuje.

    OdpowiedzUsuń

Cenię sobie każdego pozytywne jak i negatywne zdanie.