Heelsmit17

środa, 31 sierpnia 2016

 I tak moi drodzy mija dwa miesiące należnego nam odpoczynku i nadszedł czas, by powrócić do szkół.
  Nowe wyzwania, nowe przygody, dużo nauki i zapewne nie jednego uśmiechu na twarzy, który sprawią nam inni.
     I tak nasza wolność się kończy i należy wypełniać swój uczniowski obowiązek chodzenia do szkoły.
Macie jakieś postanowienia?
 Ja mam jedno. Postaram się nie upuścić tylu godzin ile opuściłem w poprzednim roku.
Co do ocen... Złych nie miałem, ale też zadowalających tym bardziej.
 Moja najlepsza ocena na koniec była z religii i j. polskiego, bo mi wyszło dobry.
 Czasem tak myślę, że gdyby człowiek chciał to nawet mógłby mieć piątki z każdego, ale jak wiadomo lenistwo przeważnie wygrywa nas nauką i systematycznym przeglądaniem tematów.
 
  Jutro nie tylko zaczyna się początek roku szkolnego, ale także 77 rocznica wybuchu II wojny światowej.
  Dla niewtajemniczonych w prawdziwe fakty, powiem, że wojna zaczęła się w małym miasteczku - Wieluń o godzinie 4:40. Natomiast do bitwy na Westerplatte doszło kilka minut później.
 Jutro do Wielunia ma przyjechać Prezydent RP - Andrzej Duda, który ma wygłosić przemowę związaną z tym wydarzeniem.
 Historia tak jak i w głowach jak i w podręcznikach trzymała się jasno tego, iż
wojna zaczęła się na Westerplatte. Tam doszło do pierwszej bitwy pomiędzy Polską, a Niemcami.
 Wieluń był i jest dość małym miastem o wielkich tradycjach jak i niesamowitej historii po której zostały piękne zabytki.
 Wojna nigdy nie była rozwiązaniem na pokój.   Bo po mordach na ludziach, pokoju nigdy nie ma w sercu.

Kilka zdjęć z zniszczonego Wielunia:


                                                           
                                                                                   





A tak Wieluń wygląda dziś: 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cenię sobie każdego pozytywne jak i negatywne zdanie.