Heelsmit17

środa, 12 października 2016

Życie nie zawsze jest kolorowe ☹

      Kiedyś chciałem chwycić czyjaś dłoń i lecieć tak razem po horyzont ku zachodowi słońca.
 Byłem w stanie oddać wszystko, dziś wiem, że bym żałował.
 Ile warta jest przyjaźń, która pojawia się tylko w potrzebie?
 Nic.  Przyjaźń powinna być wtedy kiedy jest u nas źle i kiedy jest dobrze.
      Kiedyś pewna osoba mi się zapytała  " Dlaczego nie chcesz się zwierzyć?".  W moim przypadku zwierzanie się to słabość...    Słabość... A wiecie dlaczego?   Gdybyście poznali moją historię, to, to co bym mówił, by mnie przerastało.
   Kiedyś się zwierzałem RAZ.  I okazało się to być dla mnie zbyt trudne. Nie każdy lubi mówić o problemach i to doskonale rozumiem.   Gdy się pierwszy raz zwierzałem jakiś rok temu, to po prostu płakałem.
  Dla mnie lepiej jest gdy swoje problemy  i bóle trzymam w sobie.  Przynajmniej nikt nie widzi słabości, która we mnie drzemie.
   Moje życie?  Hmm... Nie jest kolorowe jak tęcza... Jest jak niebo podczas burzy z lekkimi przebłyskami słońca, które wychodzi za szarych chmur.
 Czy cenie życie, które mam?    Nauczyłem się w młodości, że życie nie jest łatwe i trzeba sobie z nim radzić na każdy możliwy sposób.
  Gdy mam problem to z nikim o nim nie rozmawiam.  Zajmuje się pracą i w między czasie szukam odpowiedzi na pytania, które zostały niegdyś bez odpowiedzi.
  Sam sobie potrafię pomóc, bo często mówię sam do siebie. Przynajmniej ja sobie nie powtarzam " Będzie dobrze, musi". Ja po prostu rozumuje problemy i staram się znaleźć dla siebie jakieś sensowne wyjście z sytuacji, która  wydawała się być podbramkowa.  Wiecie co mnie uspokaja?
    Często gdy wali mi się życie siadam na łóżku  i wpatruje się w akwarium.  To strasznie wycisza człowieka...   Wpatrując się w dno, można dostrzec życie ślimaków, które niedawno się urodziły. Ich małe skorupki i to jak się poruszają przesuwając kamyczki.   W takim akwarium  jest jak na morza dnie...  Wszystko beztrosko mija,  a gdy życie zawodzi mówi się trudno i płynie się dalej...  Kiedyś gdy zdychały mi ryby byłem w stanie z tego zrezygnować. Dziś wiem, że bez rybek trudno by było zapomnieć, że to właśnie one pozwalają mi się wyciszyć.  Mój tata dość długo potrafi się przyglądać rybką, nie wiem czy to pasja czy powrót wspomnień z dzieciństwa, gdy miał rybki.
  Wierzcie bądź nie, ale rybki to fajna sprawa.   Wpatrując się w ich życie w wodzie możemy poczuć się jakbyśmy byli wśród nich...


 Nie myślcie sobie, że tylko mnie rybki uspokajają ... Chyba jak każdego człowieka uspokaja również muzyka... Oczywiście nie heavy metal, bo darcie mordy bez słów zrozumienia w żaden sposób nie może być relaksujące. 
 Czasem w słowach muzyki, czy w poezji są takie wątki, które pozwalają nam na refleksję. 
   Warto od czasu do czasu poczytać poezję, by zastanowić się o co autorowi chodziło.  Choć sam czasem się zastanawiam ile taki np Mickiewicz musiał wypić trunku, by napisać swoje poematy. Na trzeźwo pewnie nie pisał.. Po alkoholu pomysły i odpowiednie słowa same się kleją i aż się proszą, by je napisać.  Większość ludzi pisząc wiersze, blogi czy jakieś  wątki w gazetach pisze głównie to, co ludzie chcą przeczytać. Ich to nie interesuje, czy  ludzie będą przekonani do ich słów. Ich interesuje tylko to, by się ludziom podobało to co piszą bez znaczenia, że w swoim pisaniu pokazują świat kolorowy, choć taki nie zawsze jest. 
Czy widzieliście kiedyś niebo bez  chmur, nawet malutkich?    Niebo bez słońca?  Niebo bez księżyca i gwiazd?.   
 Nawet jak człowiek by napisał taki paradoks;  "Niebo tego dnia było bardzo gwiaździste,  a księżyc  zakrywały białe chmurki przenikające promykami słońca.".  Ich to nie interesuje, że piszą coś co ma sens. Ich interesuje jedynie to, by ludziom się podobało coś NOWEGO niż do tej pory co piszą poeci.  Mi lepiej wychodzą rymy, co się kleją jak rączki po  cukierkach i aż się proszą, by napisać coś co szybko wpada w oko. 
 Teraz pisać przestałem, jakoś nie mam na to czasu... 
Czas zająć się ważniejszymi sprawami niż kontynuować swoje pasję
 ☺

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cenię sobie każdego pozytywne jak i negatywne zdanie.